Under två veckors tid har jag provat på ESSE! Esse Organic Skincare är en ekologisk & rättvisemärkt hudvårdsserie från Sydafrika. Merparten av råvarorna de använder sig av kommer från växter som växer vilt på den afrikanska landsbygden. Dessa ingredienser skapar ett högt koncentrat av antioxidanter och vitaminer som resulterar i en högteknologisk naturlig hudvårdsserie som ger utmärkta anti-aging resultat.  
 
 
Serumet är min favorit! Jag använder ESSE som både morgon och kvällsrutin. Jag tvättar av mig med cleansern och därefter tar jag serumet och sist ansiktskrämen. Eftersom jag har rätt så torr hud så har jag använt mig av den som är till för lite mer torrare hud. Esse Deep Moisturiser återfuktar och bibehåller balansen i huden utan att den känns fet eller torr. Ylang – Ylangs balanserande effekt stabiliserar både fet och torr hud - vilket är perfekt för just mig! Den sista produkten (4) är ett läpp-balsam som återfuktar läpparna, brukar ta det innan jag går och lägger mig och ha det över natten. 
 
 
Jag har aldrig haft problem med acne, vilket är jätteskönt och något jag är tacksam över. Istället blir jag lätt torr och under dessa veckor då jag använt mig av ESSE har jag märkt stor skillnad verkligen. Min hy känns mycket mjukare och är mer återfuktad. Kommer utan tvekan använda mig av detta i fortsättningen. Känns skönt att jag sisådär 20 år äntligen tagit tag i min hudvårdsrutin, innan har jag jämt tvättat bort smink med tvål och vatten (så kanske inte konstigt jag va så torr) och aldrig använt ansiktscream eller liknande. Haha någon mer än jag? ;)
 
Hur som helst, är ni sugna på att handla eller prova på andra produkter ifrån HUDVÅRDSKOMPANIET så har jag en rabattkod till er! Ange koden "MATILDA" i kassan så får ni 15% på hela ert köp, hur grymt?!?! Gäller enbart på deras webbshop. Tänkte visa er några favoriter här nedanför som de även har i sin webbshop och för att ni ska få lite större inblick i vad de har för sortiment :D
 
 
 
Inlägget är i samarbete med Hudvårdskompaniet
#HappiChallenge
 
Esmeralda

Har de saker för fethy också?

Svar: Ja det har dem, för alla sorters hy, torr, fet, blank, känslig osv! Rekommenderar starkt, hoppas du hittar något som passar dig! <3
Matilda Strömdahl

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress