13 december 2017

50 FRÅGOR OM MIG

Om mig

 

1. Vem litar du på?
Malin, alla dagar i veckan. Utan tvekan.

2. Vart skulle du vilja vara just nu?
Marrakech - har alltid velat åka dit och just nu är det så himla varmt där och så färgglatt, precis vad jag behöver i mitt liv just nu.

3. Favoritstad?
Hmmm.. får man säga topp 3? Då är det London, Paris & Rom. 

 
 

4. Vilket är ditt favoritnummer?

16 – gudomligt tal :) Följt med mig sedan jag vann min första stora plopp på Liseberg när jag var 3. Sen dess har jag alltid, då menar jag alltid vunnit på nummer 16 när jag spelar på sådana där hjul eller liknande. 

5. Vad var det senaste du åt?

Rocky Road... ALLTSÅ MAJ GAD vad gott det är. Har skålen bredvid mig och käkar nu haha

6. Vad är du tacksam för?

Att jag lever, djupt kanske men fan är så glad att vara vid liv. & mina vänner. Så otroligt tacksam för de varje dag. Som jag skrev i förra inlägget, det är så fint att få vara en del av ett sådant stort och härligt tjejgäng <3

7.. Har du någonsin hjälpt en fullständig främling?

Massor av gånger. Exempelvis min volontärresa jag gjorde 2015 när jag åkte till Lesbos och hjälpte till med flyktingkrisen.

8. Vem var den senaste personen du pratade i telefon med?

Pappa!

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?

Utstrålningen, eller mystiken. Sådant attrarherar mig som fan.

10. Vad är lycka för dig?

För mig finns det olika definationer av lycka. Svårt att beskriva och sätta ord på.

11. Favorit tv-program?

Jag har många... men just nu är det Stranger Things, har ni sett det? SÅ himla bra! Eller är det ens ett Tv-program haha?

12. Har du några syskon?

Yes, en lillebrorsa Ramus som är 3 år yngre än mig. Räcker gott och väl ;) 

13. Längd?

Ståtliga 162cm, dä ni!

14. Hårfärg?

Blond, åt det kallare hållet (när jag använder silverschampoo haha)

15. Vad är din största dröm?

Att bilda en familj, tror helt seriöst jag är skapad för att bli mamma. Men också att få jobba med det jag vill jobba med.

16. Har du gjort någon operation?

Nej faktiskt inte, pretty cool

17. Favorithögtid?

Jul! & min födelsedag såklart som är den viktigaste dagen på hela året! ;)

 Från i somras när jag fyllde 20!

18. Vad är det värsta du vet?

Mobbning i alla dess former/åldrar. ALLTSÅ USCH får sådan klump i magen bara av att tänka på det. 

19. Har du gråtit någon gång utan anledning?

Men gud ja. Gråter säkert en gång om dagen haha känsligare människa får du leta efter ;)

20. Vilken var den senaste filmen du såg?

Oj film... hmmm.... kommer faktiskt inte ihåg, kollar mest serier nu för tiden! 

21. Favoritdag på året?

Fredagar! Då har man hela helgen framför sig och det är alltid något speciellt med fredagar, får alltid sådan härlig känsla. 

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?

Nej, guuud jag brukar agera wingwoman till mina vänner. Tycker det är sjukt kul att prata med nya människor och är väl inte så rädd för att försöka få det jag vill ha.

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?
Verkligen inte. Jag är den minst atletiska personen ni kommer träffa när det kommer till att dansa med mera haha. 

24. Kramar eller kyssar?
Kyssar. Älskar kyssar. Men såklart kramar med men alltså kyssas...mmmm....

25. Choklad eller vanilj?
CHOKLAD i alla dess former/storlekar/material/temperatur haha

26. Har du tatueringar?
Ja, en! På baksidan ovanför armbågen på min vänstra arm. I will show you:

 

Jag är så himla nöjd med denna. Men är sugen på att göra fler!

27. Vad lyssnar du på just nu?

Sam Smiths nya album <3

28. Är du kär i någon kändis?

Nej men man har väl en aning stor cruch på vissa... *host* Joel Kinnaman

29. Vilka böcker läser du just nu?

Läser aldrig böcker? Haha ;) Nej men älskar Michaela Fornis böcker - tips!!!

 

30. Piercingar?

Haha ja, jag gjorde min navelpiercing när jag var 12. Förstår ej hur mina päron tillåt mig? ;)

31. Favoritfilmer?

Nicholas sparks alla filmer alltså WOW på dessa

32. Favoritsport?

Fotboll alla dagar i veckan. 

 

33. Vad är din största rädsla?

Att dö. Älskar att leva så är så rädd för att dö eller att någon i min närhet ska dö. Hade nog aldrig kunnat acceptera det.

34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn?

Smöriga och saltade - mums! Fan vad sugen jag blev på popcorn nu.

35. Hundar eller katter?

Hundar. Katter är så opålitliga djur om ni frågar mig. De bara fräser och klöser sönder allt och alla. 

36. Favoritblomma?

Älskar alla blommor <3 

 

37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra?

Ja för många gånger....

38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet?

Yes! 

 

39. Har du älskat någon någon gång?

Ja, innerligt och djupt. 

40. Vem vill du träffa just nu?

Malin, vi har inte setts idag och hon får mig alltid att må så bra <3

41. Är du fortfarande vän med folk från gymnasiet?

JA verkligen <3 Det är ju mina bästisar därifrån.

42. Hur imponerar man på dig om man är kille?

Humor och omtänksamhet. Tycker det är så viktigt att skratta ihop och känna omtänsamhet från sin potentiella partner.

43. Gillar du att flyga flygplan?

Jag kan tycka det är mysigt som tusan. Men det är nog kanske mer känslan innan man flyger. Äter något gott, är förväntansfull, tar den där obligtoriska flygplansölen och sådär haha. Att flyga i sig annars kan jag väl tycka är långtråkigt - blir rätt så rastlös!

44. Höger- eller vänsterhänt?

Höger hänt men vänster fotad. 

45. Hur många kuddar sover du med?

För många ;) Nej men 4, gillar när det är mycket och fluffigt!

46. Saknar du någon?

Ja.

47. Lyssnar på radio?

I bilen, kan tycka det är mysigt, man känner sig inte så ensam på något sätt och kul att lyssna på andras tankar och idéer. Älskar programmet "dilemma" som går på Mix Megapol!

48. Bästa beslutet du har gjort i år?

Oj, hmm... det är mycket men ett av dem är definitivt att jag valde fortsätta spela med Vimmerby och att vi tillsammans gick upp i 1:an.

49. Sämsta beslutet i år?

Att jag trodde jag var oövervinnlig och kunde göra ALLT på en och samma gång.

50. Din senaste nerladdade app?

What´s app - så jag enklare kan prata med min familj i Italien då de använder det som tusan. Känns som vi i Sverige håller oss mer till Messenger? 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress