Bilder lånade ifrån Pinterest & Sankt Jörgen Parks hemsida.
 
Någonting jag känner att min kropp och själ verkligen behöver just nu är en spaweekend/dagsspa. Jag behöver verkligen få komma iväg, byta miljö, bli ompysslad och bara njuta. Jag och Adam har pratat om att åka på dagsspa i helgen och jag hoppas verkligen det blir av då jag skulle uppskatta det enormt mycket. Ett spa som jag har hört endel om är Sankt Jörgen Park (direktlänk - klick). Deras unika sparitual upplever du bland bastur med olika temperaturzoner och dofter, rum i marmor, utsiktshylla med gungande Swaybäddar och sköna vattenkällor. 
 
Förutom spa-avdelningen med olika behandlingar, pooler, bastu och liknande finns även möjligheten till träning. Det brukas uppskattas och vara väldigt efterfrågat nu för tiden. Man kan träna på egen hand men det finns också möjligheten till gruppträningspass. Jag älskar att köra gruppträningspass, får så himla mycket energi av det och tycker även att träning är en del av en spaweekend. En spaweekend för mig är verkligen att fokusera på det som kroppen mår bra av och träning är en stor del för mig i det. Även mat! Jag älskar mat och testa nya resturanger, rätter och drycker, tycker det är helt fantastiskt! På Sankt Jörgen Park kan du äta god vällagad mat i fyra olika restauranger där de serverar både husmanskost och rawfoodinspirerad mat - hur nice?
 
Möjligheten till en övernattning finns såklart också och det är så himla härligt att sova i hotellsäng, vakna upp på morgonen och äta hotellfrulle, det måste ju vara bland det bästa? Hur som helst om man inte känner för att stanna över natten så erbjuder de också dagsspa vilket jag tycker är grymt då man kan unna sig vardagslyx med ett bryt i vardagen eller unna sig en dag på helgen. Jag hoppas verkligen jag och Adam kommer iväg på spa i helgen, det vore verkligen så himla skönt och det var så länge sen vi gjorde någonting tillsammans nu när vi båda har mycket omkring oss med både skola, jobb och andra fritidsaktiviteter. 
 
Sankt Jörgen Park ligger endast 10 min ifrån Göteborg vilket gör det perfekt att kombinera spa och relax med storstadliv. Eftersom jag älskar Göteborgs stad så skulle jag absolut kunna tänka mig köra en weekend till Göteborg med både shopping, spa, behandlingar och god mat! Någonting man kanske kan önska sig i julklapp? Eller varför inte ge bort? Tips iallafall! Ibland måste man unna sig och då är spa verkligen ett perfekt sätt för att lyxa till det för dig själv eller någon i din omgivning som du tycker förtjänar lite extra ompyssling <3 
 
 
Inlägget är i samarbete med Sankt Jörgen Park
 
veckomagasinet Anne von Porat

älskar spa

Svar: Det är så himla härligt!
Matilda Strömdahl

margarethavilhelmsson

Vilken härlig miljö ser underbart ut.

Svar: Eller hur! :)
Matilda Strömdahl

Maggie Bergius

Vilket fint SPA! Det ser underbart ut. Man måste unna sig såna här saker ibland:)

Svar: Ja visst måste man det :)
Matilda Strömdahl

Linnéa

Lyx!
jag hade homespa idag :)

Svar: Minst lika lyxigt det! :)
Matilda Strömdahl

Tess

Åh, vad härligt det ser ut! :)

Svar: Visst gör det! Hoppas du får en trevlig helg! :)
Matilda Strömdahl

Joanna-livet med Aspergers syndrom & Bipolär sjukdom typ 2

Sån härligt

Svar: Ja verkligen! :D
Matilda Strömdahl

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress