31 december 2014

2014

Om mig

Tänkte göra en årsresumé av mitt 2014, (hur man nu ska kunna få med allt magiskt & tragiskt som har hänt i mitt liv 2014?!?!?) Insåg tillslut att det knappt går så jag tänkte svara på några frågor istället.
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag gjorde många beslut som var viktiga för mig själv, alltså jag gjorde saker för mig och mitt eget bästa.
Hur har ditt 2014 varit?
Snor faktiskt några rader från min vän Elin som satte mitt 2014 perfekt. Det har varit lite som en bergochdalbana. Det har varit prestationsångest i skolan men också framgång, träningsångest och träningsglädje, framtidsångest och framtidslängtan. Men det har också varit otroligt lärorikt, känslosamt, underbart och utvecklande år.
Tror du att år 2015 kommer bli bättre?
Ja, förhoppningsvis mer klarare. Jag fyller 18 och har en massa att se fram emot.
Vilka datum från 2014 kommer du aldrig glömma?
7 juni - Håkan Hellström på Ullevi, sjuka och fantastiska dagar under Bråvalla, 12 augusti då jag faktiskt fick allt jag någonsin velat ha. 10 oktober då jag hade en fantastisk dag i Linköping och avslutade det med en magisk konsert med James Blunt. Alla de få stunderna då jag har umgåts med tjejerna som när vi har varit hos Sara, haft middagar, shoppingresor, när jag var i Danmark & Rom som kom så lägligt när allt var som mest kaos i mitt liv.
Vad är din största framgång 2014?
Min största framgång är nog att jag har utmanat mig själv mer i år och börjat stå upp för mig själv. Jag tränade mig även till en sjukt bra form som jag var så nöjd med. Att jag har jobbat, tjänat mina egna pengar och stått på egna ben. Jag fick pris för årets genombrott i division 1 i fotbollen, vilket gjorde mig riktigt glad och peppad.
Har du mått bättre/sämre jämfört med tidigare år?
Både och skulle jag vilja nog säga,jag har haft det rätt så kämpigt i privatlivet men det ordnde upp sig tillslut framåt slutet av sommaren och sen dess har 2014 varit perfekt och rullat på. Det känns som det kommande året kommer toppa alla år innan. 
Bästa köpet?
Ullevibiljetten, James Blunt biljett, Bråvalla biljett, alla upplevleser och min byxdress från IvyRevel bland annat.
Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, fika, kläder, smink och konseter.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla upplevelser och spontantrippar jag har åkt på. Rom var riktigt roligt, att umgås med mina fantastiska vänner, kramas med A och dö av skratt under midsommar, midisommar var i stort sätt perfekt.
Vilka länder besökte du?
Italien & Danmark.
Vem har du umgåtts med mest?
Malin, Frida, Ebba, Adam, Anton&Bandet, och mina babes. Även Elin, Alice & Elias som jag jobbade med hela sommaren som var fantastiskt!
Bästa minnet från 2014?
När A sa att jag var det finaste han visste.
Vilka artister/band såg du live 2014?
Håkan, Veronica Maggio, James Blunt, Ron Pope, Hives, Lana Del Rey, Markus Krunegård, Mando Diao, The Kooks, Sam Smith, och ca tusen mer på Bråvalla men också på Metropol.
Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit vara på sommarkvällarna och sommaren generellt mer. Gjort lite mer spontantrippar och mått bättre i mig själv.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat, spenderat mindre pengar på skit, inte varit så hård mot mig själv.
Vad fick dig att må bra?
A, utan tvekan hela året, att få vara med Malin som alltid får mig att må så himla bra, Frida som alltid finns och ställer upp, Ebba som är en nyfunnen och fantastisk vän och självklart resten av mina babes. Men också alla konserter, framför allt Håkan<3
Bästa materiella saken?
Håkanbiljetten, mina mönstrade byxor och saker till rummet.
De bästa nya människorna du lärt känna?
Ebba, Malin, Sebastian & självklart min fantastiska A.
Vad vill du säga till dig själv inför 2015:
NJUT! Glöm inte bort dig själv på vägen och ta vara på allt, litet som stort.
Elin

Finis! Hoppas du får en superfin nyårsafton!

Svar: Tack fina du! Hoppas du hade en fantastisk nyårsafton. Kramis!
Matilda Strömdahl

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress