VILKEN HELG! Igår blev vi seriesegrare, vinnare av division 2 vilket betyder att vi kommer att spela i divison 1 nästa år! Alltså hur grymt? Jag velade fram och tillbaka innan säsongen om jag skulle fortsätta spela i VIF (Vimmerby IF) eftersom jag flyttat till Kalmar för att studera och det finns många topplag häromkring. Men i slutändan så kändes det så himla självklart att jag skulle spela för Vimmerby som jag gjort sen jag var åtta år. Jag hade en riktigt go känsla. 
 
Jag bestäde mig för att jag skulle göra en säsong till, jag visste att det skulle bli hård konkurrens så jag satte upp som mål att ta mig en startplats. Efter en tuff försäsong kändes det bra och jag var riktigt motiverad. Seriepremiären kom och laget skulle tas ut, och jag fick mig en startplats, som var mitt mål. För mig var det extra viktigt dels för att förra säsongen var min sämsta säsong någonsin och dels för att jag la ner så mycket tid på att pendla till träningar och matcher (2h dit & 2h hem). 
 
Vi inledde säsongen grymt bra och redan då kände jag, "det här kan fan gå vägen". Sen några månader senare så står vi här som SERIESEGRARE (!!!). Den här säsongen har varit den roligaste hittills. Vi är ett sådant jäkla gött gäng som är så engagerade och inspirerande. Även om jag har en skitdag sätter jag mig två timmar på tåget hem för att träna, för jag vet när jag sätter min fot på Ceos och innanför 2:ans omklädningsrum och möts av tjejerna i laget så vänder allt på två sek, man blir genuint lycklig. Det är som terapi för mig. Hela A-truppen är som min familj, där kan man vara sig själv utan att någon dömmer. Man kan vara glad, ledsen, förbannad, ha världens mensvärk, vara bajsnödig och rapig - för de förstår. Vilket är så jävla gött med detta gäng och få vara en del av Vimmerby IF:s Damlag. 
 
Jag har som sagt haft den roligaste säsongen hittills sen jag började spela seniorfotboll på riktigt. Så därför vill jag tacka hela laget för att ni alltid finns där och stöttar, peppar och att ni är NI. Jag vill även hylla vår fantastiska tränare för den tid, engagemang och kunskap han lägger ner på detta unika, tappade, konstigaste, roligaste, snällaste det mest tempramentaste damlag i historien, det kan inte ha varit lätt alla gånger haha ;). Jag uppskattar även ditt engagemang när det kommer till Damfotbollen. Det är inte lätt att vara damspelare på seriös nivå utan bli tagen seriöst heller. Det skiljer enormt mycket på jämställdigheten mellan dam- & herrfotboll men jag är imponerad och stolt över att ha dig som tränare som kämpar mot jämställdigheten mellan dam- & herrfotboll. Det är synd att flera inte är som du och samarbetar och kämpar mot en mer jämnställd fotbollsvärld (och idrott över huvudtaget), istället för att sätta käppar i hjulet. 
 
Nästa säsong spelar vi i Vimmerby IF:s damlag i divison 1 medan att Vimmerby IF:s herrar tyvärr åkte ner i 3:an. Jag hoppas att föreningen väljer att satsa på oss i damlaget i år, att vi ska få de förutsättningarna som krävs för att bli ett etablerat division 1 lag. Som vi har kämpat för att ta oss hit och nu är vi här.  Jag är stolt över att få vara en del av Vimmerby IF:s damlag & jag är stolt över varenda en som har varit med och bidragit till en serieseger. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress